8 Ιαν 2009

Περιφρούρηση των πανεπιστημίων

Την περιφρούρηση των πανεπιστημιακών χώρων που βρίσκονται στο κέντρο της Αθήνας, εν όψει του πανεκπαιδευτικού συλλαλητηρίου της Παρασκευής (12 μ.μ. στα Προπύλαια) και υπό το φόβο νέων έκτροπων, αποφάσισαν φοιτητές και καθηγητές έπειτα από διαβουλεύσεις που προηγήθηκαν το τελευταίο τριήμερο.
Έτσι πρέπει να γίνεται... μπράβο παιδιά... έτσι για να παίρνουν το παράδειγμα κάποιοι που δεν μπορούν να προστατέψουν τη δημόσια περιουσία. Ελπίζουμε να κινηθούν όλα ομαλά...
Φοιτητής

7 Ιαν 2009

Το περιβαλλοντικό πρόβλημα

Η μόλυνση του φυσικού περιβάλλοντος αποτελεί ένα παγκόσμιο πρόβλημα και ίσως το βασικότερο που αντιμετωπίζει ο πλανήτης μας. Ένα τόσο μεγάλου μεγέθους ζήτημα απαιτεί την κατάλληλη λύση και αυτό διότι σε αντίθετη περίπτωση η βιωσιμότητα της ανθρωπότητας μακροπρόθεσμα είναι αβέβαιη. Οι φορείς όλων των κρατών του κόσμου αναγνωρίζουν το πρόβλημα της παγκόσμιας μόλυνσης του περιβάλλοντος, με αποτέλεσμα πολλές χώρες είτε να το αναγνωρίζουν και κινούνται προς περιβαλλοντικές ¨ οδούς ¨ είτε όχι. Ένα από τα προβλήματα που απειλείται η ανθρωπότητα είναι η αύξηση του παγκόσμιου μέσου όρου θερμοκρασίας. Το γεγονός αυτό δεν αποτελεί απόρροια των ρυπογόνων αερίων/ουσιών μιας η δύο χωρών, αντίθετα οφείλεται στην μόλυνση της ατμόσφαιρας από το σύνολο των χωρών του πλανήτη και ιδιαίτερα των βιομηχανικά αναπτυσσόμενων. Με την άνοδο του μέσου όρου της παγκόσμιας θερμοκρασίας, το λιώσιμο των πάγων στους δύο πόλους της γης είναι φυσικά αναπόφευκτο, γεγονός που συνεπάγεται άνοδο της στάθμης της θάλασσας. Η κατάσταση αυτή δε πρόκειται να επηρεάσει μεμονωμένα κάποιες περιοχές του πλανήτη, αντίθετα πολλές παραθαλάσσιες περιοχές θα αφανιστούν με την αύξηση της στάθμης της θάλασσας. Αν αναλογιστούμε ότι υπάρχουν πολλές χώρες οι οποίες αποτελούνται είτε από νησιωτικά συμπλέγματα, είτε έχουν διέξοδο προς τη θάλασσα μπορούμε να κατανοήσουμε ότι τεράστιες εκτάσεις ανά τον πλανήτη θα καλυφθούν από νερό. Επίσης πρέπει να επισημανθεί ότι η ατμοσφαιρική ρύπανση δεν οριοθετείτε και εντοπίζεται παντού στον κόσμο με τη μόνη διαφορά ότι υπάρχει διακύμανση στο ποσοστό ρύπανσης από περιοχή σε περιοχή. Λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός αυτό, γίνεται κατανοητό ότι η μόλυνση του περιβάλλοντος δεν αποτελεί απλά και μόνο ένα εγχώριο, αλλά ένα πρόβλημα παγκοσμίου εμβέλειας.
Φοιτητής

Η διαφορά...

- Τι διαφορά έχουν οι ΝεοΔημοκράτες από τους ΠΑΣΟΚσήδες;

- Οι ΝεοΔημοκράτες πέφτουν από τον δεύτερο όροφο και δεν παθαίνουν τίποτα, ενώ οι ΠΑΣΟΚσήδες πέφτουν από το ποδήλατο και τσακίζονται!

Τουρκικά μαχητικά παρενόχλησαν Super Puma στο Αγαθονήσι

Τουρκικά μαχητικά προσέγγισαν το ελληνικό Super Puma και του ζήτησαν να αποχωρήσει, υποστηρίζοντας ότι πετά σε τουρκικό εναέριο χώρο.
Τόσα χρόνια τα ίδια παντελάκη μου, τα ίδια παντελή μου. Το μόνο σίγουρο είναι ότι οι ελληνικές κυβερνήσεις έχουν λόγο και αυτός μετράει στο εξωτερικό...!!!!
Φοιτητής

Για το ημερολόγιο της Αυγής η νέα κόντρα του ΣΥΡΙΖΑ με το ΚΚΕ

Αφορμή για νέο επεισόδιο στο σήριαλ της αντιπαράθεσης του ΚΚΕ με τον ΣΥΡΙΖΑ έδωσε το ημερολόγιο του 2009 που δημοσίευσε ως ένθετο της την περασμένη Κυριακή η εφημερίδα Αυγή και στις σελίδες του οποίου απεικονίζονται στιγμιότυπα από τα επεισόδια του περασμένου μήνα.

Διαβάστε εδώ


Ρε άντε από δω... ο κόσμος καίγεται και σεις ασχολείστε με ημερολόγια... η Ελλάδα έχει πολύ σοβαρά προβλήματα... που βρίσκετε την όρεξη να ασχολείστε με μαλακίες.

Σοβαρευτείτε...εκτός πάλι αν πάτε να πάρετε ψήφους από τη γιαγιά και τον παππού γιατί μόνο αυτοί θα ασχοληθούν με αυτό το θέμα!!!


Φοιτητής

Κατάπαυση του πυρός αμέσως και ενιαίο παλαιστιανικό κράτος ζητά η Αλέκα Παπαρήγα

Η γενική γραμματέας - (πρόεδρος!!!Αλέκα μίλησε...

«Δεν πρέπει να χαθεί καθόλου χρόνος για την κατάπαυση του πυρός» στη Γάζα, δήλωσε από τη Ραμάλα η γενική γραμματέας του ΚΚΕ, Αλέκα Παπαρήγα, εκφράζοντας παράλληλα «την παγκόσμια θέληση των λαών» να αποκτήσουν οι Παλαιστίνιοι το δικό τους ενιαίο κράτος.

«Βεβαίως είναι η ηγεσία του Ισραήλ», συνέχισε «ταυτόχρονα όμως έχει ασυλία ουσιαστικά το Ισραήλ από τις ΗΠΑ και από την ΕΕ και τα μισόλογα τους και η πολιτική των ίσων αποστάσεων των Ευρωπαίων δεν λύνει το ζήτημα.


Πέστα ρε Αλέκα..αλλά το τραγούδι που λέει "μόνο λόγια ήσουν τίποτα ποιο πέρα" το ξέρεις κάπως έτσι συμπεριφέρεστε οι ιθύνοντες της παγκόσμιας πολιτικής σκηνής. Και συ είσαι μία από αυτούς... η λύση δεν θα βρεθεί με πορείες αλλά με διπλωματικές συζητήσεις σημαντικές πρωτοβουλίες,φυσικά συνεργασία κτλ... εννοείται από όλα τα κράτη. Σίγουρα είμαστε απαράδεκτοι σαν Ε.Ε. που δεν μπορούμε να πάρουμε μια πρωτοβουλία... βλέπω να μαρτυρούμε το επόμενο εξάμηνο με τους Τσέχους...

*Στη φωτογραφία η Αλεξάνδρα(Αλέκα είναι πολύ κομμουνιστικό) ατενίζει το μέλλον!!!

Φοιτητής

Βίντεο που πραγματικά σοκάρει

Δείτε τι συμβαίνει, ποια είναι η πραγματικότητα γιατί κάποιοι καριόληδες υποστηρίζουν τα συμφέροντα τους. Δεν υποστηρίζουμε κανέναν αλλά σίγουρα όχι αυτόν που παίρνει ανθρώπινες ζωές χωρίς λόγο, γιατί κάποιοι του διατάξανε να το κάνει. Δεν έχει κανείς μα κανείς το δικαίωμα να στερεί τη ζωή των άλλων...τα όνειρα τους.



Το βίντεο που ακολουθεί το πήραμε από το τροκτικό ένα πραγματικά έγγυρο Blog και τους ευχαριστούμε.



Επειδή το βίντεο είναι πραγματικά ακατάλληλο, αν δεν αντέχετε μην το βλέπετε.

Αποτελεί σίγουρα τη σκληρή πραγματικότητα...





Μερικές αιρετικές σκέψεις για την παιδεία

Από τότε που ήμουν μαθητής (πάνε κάπου 13 χρόνια) , άκουγα για τα χάλια της παιδείας μας τόσο της μέσης όσο και της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Κάποια χρόνια πριν δεν υπήρχε το ιντερνέτ με όσα αυτό συνεπάγεται για την ελευθερία πληροφόρησης του πολίτη. Σήμερα όμως ο καθένας μπορεί να κάνει την έρευνά του και να ανοίξει τα μάτια του σχετικά με την κατάσταση που επικρατεί στο χώρο της παιδείας. Πριν μιλήσουμε για την παιδεία θα πρέπει να δούμε που βρισκόμαστε στον κόσμο. Μέσω του Google, αν βάλεις ως λήμμα world’s top universities θα βρεις πολλές ιστοσελίδες μεταξύ των οποίων η ARWU και η topuniversities . Όσον αφορά στην ARWU μπορείτε να διαβάσετε σχετική αναφορά στην wikipedia . Τα κριτήρια είναι οι υποδομές, το curiculum των καθηγητών, οι δημοσιέυσεις φοιτητών σε επιστημονικά περιοδικά, η έρευνα κλπ
Αποδεχόμενος την εγκυρότητα των στοιχείων προχωράω και ψάχνω τα ελληνικά πανεπιστήμια και τη θέση της Ελλάδας στην παγκόσμια κατάταξη.
Σύμφωνα με το ARWU:
• Το καλύτερο πανεπιστήμιο της χώρας, το Πανεπιστήμιο Αθηνών βρίσκεται
κάπου μεταξύ της θέσης 200 και 300 σε παγκόσμια κλίμακα
• Σε ευρωπαϊκή κλίμακα είναι
κάπου στη θέση από 80 έως 124
• Σε επίπεδο χώρας, βρισκόμαστε στη θέση 29 στον κόσμο!
Και πάνω από εμάς βρίσκονται πιο μικρές χώρες όπως το Βέλγιο, η Ολλανδία, η Δανία, η Φινλανδία, αλλά και άλλες πιο φτωχές θεωρητικά όπως η Αργεντινή, το Μεξικό και η Νέα Ζηλανδία
Σύμφωνα με το topuniversities:
Το πανεπιστήμιο Αθηνών είναι στην
θέση 200 στον κόσμο και 82 στην Ευρώπη.
Δεν ξέρω πώς θα κρίνουν κάποιοι αυτά τα στοιχεία, αλλά για μένα είναι ντροπιαστικά, για να μην πω καλύτερα ρόμπα. Από τη μια έχουμε μια χώρα που έχει ανάγει (και καλά κάνει) την αρχαία ιστορία της και τον πολιτισμό της σε σημαία της στη διεθνή σκηνή και από την άλλη βλέπουμε τα ανώτατα εκπαιδευτικά της ιδρύματα να βρίσκονται σε κατώτατες θέσεις στην παγκόσμια κατάταξη. Λογικό λοιπόν να μειδιούν οι ξένοι όταν ακούν για Αρχαία Ελλάδα από ένα λαό που καυχιέται για τους μακρινούς προγόνους του αλλά σήμερα δεν μπορεί να πρωταγωνιστήσει σε κανένα επίπεδο διεθνώς. Εκτός αν έχουμε επιλέξει να αφήσουμε τις όμορφες παραλίες μας και το greek souvlaki να μας εκπροσωπήσουν…τη γραφικότητα δηλαδή.
Διαβάζω
εδώ ότι η Ελλάδα διαθέτει το χαμηλότερο ποσοστό επί του ΑΕΠ για την παιδεία. Αντίστοιχο άρθρο εδώ
Ο Γ. Παπανδρέου υποσχέθηκε να ανεβάσει το ποσοστό του ΑΕΠ στο 5% αλλά υπάρχουν αμφισβητήσεις για το πώς και από πού θα παρθούν τα χρήματα αλλά και για την αξιοπιστία της εν λόγω δέσμευσης όπως πολλές άλλες στην Ελλάδα.
Βλέπουμε λοιπόν ότι επί τόσα χρόνια ένα τόσο σημαντικό θέμα όπως η Παιδεία και ειδικότερα η Πανεπιστημιακή μόρφωση βρίσκεται στο έλεος του εκάστοτε Υπουργού Οικονομικών που δεν του βγαίνουν τα κουκιά γιατί προφανώς πρέπει να φάνε όλοι.Δυστυχώς για να βγούμε από αυτόν το φαύλο κύκλο θα πρέπει να σπάσουν ορισμένα ταμπού όπως αυτό της δωρεάν τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και κατά δεύτερο λόγο του πανεπιστημιακού ασύλου.Η άποψή μου είναι ότι η τριτοβάθμια εκπαίδευση θα πρέπει να είναι μερικώς αυτοχρηματοδοτούμενη από τους ίδιους τους φοιτητές ανάλογα με το βαλάντιο του καθενός. Θα πρέπει να συνεισφέρουν οι ίδιοι οι φοιτητές στο μέλλον τους και όχι να περιμένουν από την εκάστοτε κυβέρνηση όσα περισσεύουν από τους εξοπλισμούς, τις μίζες τα Βατοπέδια κλπ. Μια τέτοια κίνηση θα σήμαινε ότι η νεολαία επενδύει στον εαυτό της, στο μέλλον της.Ας δούμε μερικά γεγονότα. Είμαστε η πρώτη χώρα ευρωπαϊκά σε εξαγωγή φοιτητών. Αναρίθμητα παιδιά έχουν αποφασίσει να ξενιτευτούν σε χώρες όπως η Αγγλία, η Ιταλία, η Βουλγαρία, η Τσεχία και η Ρουμανία γιατί δεν πέρασαν πριν κάποια χρόνια τις πανελλήνιες. Αν υπήρχαν πιο πολλά πανεπιστήμια δηλαδή πιο πολλές θέσεις θα γινόταν αυτό; Πάρα πολλές οικογένειες αναγκάστηκαν να πληρώνουν κάθε μήνα 1000 τουλάχιστον ευρώ για να συντηρήσουν έναν φοιτητή στο εξωτερικό. Αυτό σημαίνει 12.000 ευρώ το χρόνο. Στην περίπτωση δε της Αγγλίας πολύ παραπάνω. Σε αυτό πρέπει να προσθέσουμε και τους κινδύνους που υπάρχουν όταν ένα παιδί 19 χρονών βγαίνει στο εξωτερικό για να σπουδάσει. Καθυστέρηση στις σπουδές γιατί η οικογένεια δε μπορεί να ελέγξει, πολλοί είχαν επαφές με ναρκωτικά κλπ. Υπάρχει κανένας γονιός που αν του έλεγες να πληρώνει κάποια δίδακτρα στο πανεπιστήμιο προκειμένου το παιδί του να ήταν στην Ελλάδα θα αρνούνταν; Κι όμως υπάρχουν πολλοί που φωνασκούν και αντιτίθενται στην κοινή λογική αυτού του επιχειρήματος. Είναι οι ίδιοι ίσως που σε κάθε ευκαιρία ξοδεύουν υπέρογκα ποσά στο τζόγο αλλά αν τους πεις να συνεισφέρουν για την παιδεία επαναστατούν. Στην τηλεόραση αναφέρθηκε ότι οι έλληνες τζόγαραν την πρωτοχρονιά του 2008
15 δισεκατομμύρια ευρώ στα Καζίνο και σε άλλες μορφές τζόγου. Κι όμως αν τους πεις να συνεισφέρουν για να αναβαθμιστούν τα πανεπιστήμια και για να μη φεύγουν οι φοιτητές στο εξωτερικό, θα σε πουν φασίστα και ακροδεξιό!! Είναι ίσως πιο προοδευτικό και αριστερό να τα τρώνε στον τζόγο!
Ας δούμε και κάτι άλλο. Έχουμε πραγματικά δωρεάν παιδεία σήμερα; Αν είναι έτσι τα φροντιστήρια τι είναι; Πόσες πιθανότητες έχει ένας υποψήφιος να μπει στο πανεπιστήμιο χωρίς φροντιστήριο; Αυτό συμβαίνει γιατί είναι λίγες οι θέσεις και αντίστοιχα μεγάλος ο ανταγωνισμός στα ελληνικά πανεπιστήμια κάτι που εκτοξεύει τις βάσεις σε δυσθεώρητα ύψη, άφταστα χωρίς καλό φροντιστήριο. Και γιατί είναι λίγες οι θέσεις; Οι πολιτικοί επικαλούνται την αγορά εργασίας που δεν μπορεί να απορροφήσει τους απόφοιτους. Ναι αλλά έτσι κι αλλιώς αυτός που η οικογένειά του έχει χρήματα να τον σπουδάσει πάει στο εξωτερικό, με την σχετική οικονομική αιμορραγία, και όταν τελειώσει, τις περισσότερες φορές γυρίζει στην Ελλάδα. Οπότε η Ελλάδα δέχεται άλλον έναν πτυχιούχο που αρχικά είχε διώξει επικαλούμενη επάρκεια. Ο πραγματικός λόγος όμως που τα πανεπιστήμια είναι λίγα, είναι οικονομικός. Η δωρεάν τριτοβάθμια εκπαίδευση έχει 2 αποτελέσματα.
1. Ο φοιτητής κοστίζει ακριβά στο κράτος γιατί του τα παρέχει όλα δωρεάν2. Το κράτος αδυνατεί να επενδύσει σε έρευνα και σε σύγχρονο υλικό διδασκαλίας, οι μισθοί των καθηγητών είναι σε χαμηλά επίπεδα, η λίγη έρευνα ρίχνει το επίπεδο διδασκαλίας κοκ. φαύλος κύκλος
Έτσι το κράτος εμφανίζεται απρόθυμο να ανοίξει νέα πανεπιστήμια που είναι εξαιρετικά δαπανηρά λόγω του ότι είναι αναγκασμένο να τα παρέχει όλα.
Ας αναρωτηθούμε τι το καλό και δωρεάν υπάρχει σήμερα στην Ελλάδα. Η απάντηση είναι τίποτα. Όλα τα μεγάλα έργα έγιναν με αυτοχρηματοδότηση. Το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος, η Γέφυρα Ρίο Αντίρριο, η Αττική Οδός… δεν υπάρχει τίποτα το ποιοτικό που να έγινε αποκλειστικά και μόνο από το κράτος. Είναι λοιπόν λογικό να αφήνουμε κάτι το τόσο θεμελιώδες όπως η Παιδία στην ελεημοσύνη του κράτους που εκ των πραγμάτων δε μπορεί και δε θέλει να επενδύσει άλλα χρήματα στην παιδεία;Κάποιοι θα μιλήσουν για ιδιωτικά πανεπιστήμια. Εγώ θα διαφωνήσω. Η Πανεπιστημιακή μόρφωση πρέπει να είναι υπό την αιγίδα του κράτους. Δεν είναι σωστό να δημιουργήσουμε Πανεπιστήμια 2 ταχυτήτων. Πρέπει να έχουμε ενιαία παιδεία αλλά με τους απαραίτητους πόρους για να δουλέψει σωστά. Πώς θα γίνει αυτό;
1. Πρέπει να πληρώνουν συνεισφορά οι φοιτητές. Όχι την ίδια αλλά ανάλογα με την οικονομική επιφάνεια του γονέα. Ο φτωχός λίγα, ο πλούσιος πιο πολλά. Ταυτόχρονα υποτροφίες για τους αριστούχους. Κίνητρα για να διαβάσουν παραπάνω οι φοιτητές.2. Το πανεπιστήμιο πρέπει να έχει μάνατζερ για τα οικονομικά του. Κάποιον που θα κρατάει το μπλοκάκι και δε θα το αφήσει να συσσωρεύει χρέη. Περισσότεροι πόροι αλλά με καλύτερη διαχείρηση για να μην τα τρώνε.3. Θα πρέπει να απαγορευτούν οι κομματικές πανεπιστημιακές παρατάξεις. Δεν παράγουν πολιτική, παράγουν πιόνια και ανδρείκελα. Αντί ο νέος άνθρωπος να σκεφτεί μόνος του, να πολιτικοποιηθεί υγιώς, του ρίχνουν από δίπλα τις ΠΑΣΠ, ΔΑΠ κλπ κλπ όλα αυτά τα κομματόσκυλα, τα φερέφωνα των διεφθαρμένων κομμάτων, τους πουλημένους μισθοφόρους που έχουν φτάσει στο επίπεδο να διακινούν σημειώσεις (ψήφισέ με και θα σου δώσω σημειώσεις να περάσεις το μάθημα) αλλά και το πρωτοφανές κατάντημα… να μοιράζουν
δωροεπιταγές (!!!) ή να βρίζουν εν χωρώ αντίπαλους πολιτικούς αρχηγούς με συντονιστή τον Βουλγαράκη. Είμαι φοιτητής σε ξένο πανεπιστήμιο και εδώ δεν υπάρχει καμία κομματική παράταξη στα πανεπιστήμια.. όπου είπα όσα γίνονται στην Ελλάδα κούναγαν το κεφάλι με ειρωνεία ή έβαζαν τα γέλια. Αλλά βέβαια η κομματικοποίηση των νέων ανθρώπων βολεύει τους κομματάρχες. Φτιάχνουν από νωρίς πιόνια μυημένα στην συναλλαγή.4. Κατάργηση του ασύλου. Σε εποχές εκτροπής του δημοκρατικού πολιτεύματος όπως στην Χούντα είχε νόημα. Τώρα δεν έχει κανένα μα κανένα νόημα. Αντίθετα ευνοεί την ασυδοσία και την παρανομία. Αν χαίρεστε ως έλληνες από αυτές τις εικόνες τότε να χαίρεστε και το άσυλο. Όταν σπάνε μάρμαρα, μουτζουρώνουν αγάλματα και βάζουν φωτιές σε αίθουσες, όταν καταστρέφουν και λεηλατούν διδακτικό υλικό που θα πληρώσουμε όλοι εμείς αντί με αυτά τα χρήματα να φτιαχτούν άλλα έργα, τότε 2 συμβαίνουν : Ή είμαστε μαζοχιστές ή ηλίθιοι ωστε να δεχόμαστε ακόμα αυτό το αραχνιασμένο άσυλο που δεν υπάρχει πουθενά αλλού στην Ευρώπη. Μόνο στην Ελλάδα τη χώρα λατρείας των πεθαμένων τοτέμ και των ταμπού! Εσχάτως πληροφορηθήκαμε ότι πυροβόλησαν την κλούβα των ΜΑΤ μέσα από την πανεπιστημιούπολη με Καλάζνικοφ. Εδώ πλέον έχουμε περάσει σε επίπεδο εγκληματικότητας…για ποιο άσυλο μιλάμε, εδώ πρόκειται για μηχανισμό περίθαλψης εγκληματιών!5. Τέρμα οι καταλήψεις. Πώς μπορείς να καταλάβεις κάτι που δεν είναι δικό σου; κάτι που ανήκει στον ελληνικό λαό. Ακόμα κι αν πεις ότι κάνεις εκλογές, είναι το ίδιο παράνομο. Με την ίδια λογική, αν σε μια πολυκατοικία η πλειοψηφία πει ότι καταλαμβάνουμε το διαμέρισμα ενός ενοίκου έχει το δικαίωμα να το κάνει!! Με ποιο δικαίωμα στερείς την είσοδο σε όσους θέλουν να κάνουν μάθημα; Με ποιο δικαίωμα χάνονται οι εξεταστικές και τα εξάμηνα; Ξέρω φοιτητές που ενώ τους έλειπαν 2 -3 μαθήματα και μπορούσαν να έχουν τελειώσει, τώρα πρέπει να πληρώσουν νοίκι για κάμποσους μήνες ακόμα συν το χάσιμο χρόνου. Υπάρχει χειρότερη στέρηση ελευθερίας από αυτό; Αποφασίζουν και διατάζουν και κλείνουν λες και ένα πανεπιστήμιο είναι μαγαζάκι τους. Ανήκουστα πράγματα στο εξωτερικό… Να λέμε κι ευχαριστώ για την 80η θέση στην Ευρώπη και κάπου 200 στον κόσμο…
Είμαι φοιτητής στην Ιταλία και έκανε ένα χρόνο Erasmus στην Ισπανία. Συνοπτικά θα σας αναφέρω τι ισχύει στις εν λόγω χώρες.
Ιταλία: Ο μέσος φοιτητής πληρώνει στο πανεπιστήμιο 800 με 1500 ευρώ το χρόνο ανάλογα με τη φορολογική δήλωση και την ακίνητη περιουσία των γονιών του. Οι πιο πλούσιοι φτάνουν τα 2000 ευρώ το χρόνο. Οι φτωχοί φοιτητές (κυρίως αλβανοί - που είναι πολύ καλοί φοιτητές - και έγχρωμοι από το Καμερούν κυρίως δεν πληρώνουν τίποτα και αν πάρουν καλούς βαθμούς παίρνουν υποτροφία.
Ισπανία: Οι φοιτητές πληρώνουν ανάλογα με το πόσα μαθήματα θέλουν να δώσουν μέσα στο ακαδημαϊκό έτος. Δηλαδή πληρώνουν αναλογικά με το πόσους καθηγητές/αίθουσες-εργαστήρια κλπ θα απασχολήσουν. Αν δεν περάσουν το μάθημα, την επόμενη χρονιά είναι αυξημένο κατά 10%. Ενα ακαδημαϊκό έτος στοιχίζει γύρω στα 1500 ευρώ. Τα μαθήματα είναι σχεδόν όλα γραπτά με σύστημα πολλαπλής επιλογής που είναι αδιάβλητο. Το αποτέλεσμα είναι ότι στην Ισπανία δεν υπάρχει το φαινόμενο του αιώνιου φοιτητή και συν τοις άλλοις έχουν υποδομές που εμείς τις ονειρευόμαστε. Καλύτερες και από την Ιταλία που φοιτώ εγώ. Αποτέλεσμα: Όλοι πληρώνουν, κανείς δε μένει πίσω γιατί κοστίζει, υπάρχουν πολλές θέσεις και στα 25 τους όλοι είναι πτυχιούχοι! Πληρώνουν μεν αλλά τελειώνουν πιο νωρίς, έχουν καλύτερο επίπεδο σπουδών και έτσι σε ένα χρόνο στην αγορά εργασίας έχουν κάνει απόσβεση τα όσα χάλασαν σε 5 - 6 χρόνια σπουδών ( δηλαδή 1500 x 6 = 9000 euro δηλαδή 6 μήνες με ένα χρόνο δουλειάς)
Το πανεπιστήμιο είναι χώρος μόρφωσης, μελέτης , έρευνας, διδασκαλίας και τίποτε άλλο. Δεν πρέπει να παράγει πολιτική όπως νομίζουν οι διάφοροι ψευτοκουλτουριάρηδες αναρχοαυτόνομοι που σε κάθε ευκαιρία το καταλαμβάνουν, το λεηλατούν, κλείνουν και παίζουν χαρτιά και καπνίζουν τσιγαριλίκια μέσα με την ανοχή και συνενοχή όλων, πρυτάνεων και πολιτείας. όποιος θέλει να παράγει πολιτική ας πολιτευτεί εκτός πανεπιστημίου, ή σε τελική ανάλυση ας πείσει τους γονείς του που ψήφιζαν και ψηφίζουν τα δύο μεγάλα κόμματα ωστε δημοκρατικά να ψηφίσουν κάτι άλλο στις εκλογές για να αλλάξει το σκηνικό.
Έχω πάρει φόρα και μπορώ να συνεχίσω για πολύ οπότε καλύτερα να κλείσω εδώ αυτή την ανάρτηση.
Η παιδεία είναι κάτι θεμελιώδες για το μέλλον της Ελλάδας. Η έλλειψη πραγματικής παιδείας κρύβεται πίσω από τα θλιβερά γεγονότα του Δεκεμβρίου 2008. Δυστυχώς σε έναν κόσμο όπως ο σημερινός τίποτα δεν είναι δωρεάν. Αν και απεχθάνομαι πολλές από τις πρακτικές αυτού του κράτος, δε μπορώ να μη θαυμάσω στον τομέα της παιδείας το Ισραήλ όπου ούτε εκεί η Τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι δωρεάν. Με τεράστιες αμυντικές δαπάνες και μια ιστορία μόλις 60 χρόνων είναι στη 12η θέση στον κόσμο ενώ η Ελλάδα στην 29η .Αυτοί έχουν ένα πανεπιστήμιο στα top 100 του κόσμου (Ιερουσαλήμ νούμερο 65) ενώ το Πανεπιστήμιο Αθηνών είναι κάπου στο νούμερο 200 παγκοσμίως… ίσως γιατί κατάλαβαν το πόσο είναι σημαντικό να επενδύεις στη μόρφωση των νέων για το μέλλον σου, και δεν υπάρχει άλλο κράτος που να σχεδιάζει με πιο προσεκτικά βήματα το μέλλον του αφού η επιβίωσή του δεν είναι δεδομένη!Πρέπει να διαλέξουμε, παιδεία που παραπαίει και δωρεάν, ή ανταγωνιστική και με προοπτικές αλλά και με κάποιο δίκαιο χρηματικό τίμημα; Όποιος έχει λογική ας σκεφτεί, χωρίς να βιαστεί να κολλήσει ετικέτες και χωρίς κομματικές παρωπίδες.

Οικονομία vs περιβάλλον

Η οικονομία και το φυσικό περιβάλλον είναι δύο τομείς που έχουν άμεση σχέση μεταξύ τους και αυτό διότι για να υπάρχει σε μία χώρα υγιείς οικονομία κατά κύριο λόγο θα πρέπει να το επιτρέπουν οι συνθήκες και ιδιαίτερα οι περιβαλλοντικές. Αυτό μπορεί να το διαπιστώσει κανείς με πολλά απλά παραδείγματα που συνέβησαν είτε στην Ελλάδα είτε σε κάποια ξένη χώρα και θα μείνουν ανεξίτηλα στη παγκόσμια ιστορία. Ένας σεισμός, μία πλημμύρα, μια καταστροφική πυρκαγιά είναι παραδείγματα που έρχονται στο μυαλό ενός απλού ανθρώπου. Δεν μπορούμε να ξεχάσουμε τις καταστροφικές πυρκαγιές σε όλη τη χώρα το καλοκαίρι του 2007, τον καταστροφικό τυφώνα Κατρίνα που έπληξε τη Νέα Ορλεάνη και φυσικά το μεγάλο τσουνάμι το Δεκέμβριο του 2006. Τις επόμενες μέρες θα αναρτηθούν κείμενα με θέμα το περιβάλλον και την οικονομία.

Παγώνει η Ευρώπη. Χωρίς αέριο η Ελλάδα.

Μείναμε από αέρια!!!!
Ποιος ευλόγησε την κυβέρνηση μας... και άλλο πρόβλημα προέκυψε... τουλάχιστον να λυθεί γιατί δεν πάμε καλά... συνέχεια κάτι νέο προκύπτει και δυστηχώς δεν είναι θετικο...

Φοιτητής

Τι θα γίνει με την ομάδα μας;;;


Οι προσπάθειες των μετόχων της ΠΑΕ ΑΕΚ φαίνεται ότι απέδωσαν καρπούς και ο Γιώργος Κιντής παραμένει, μέχρι νεωτέρας, στη θέση του, παρά τη χθεσινή του παραίτηση.




Δεν περιγράφω άλλο!!!

Και άλλο βίντεο από νεκρά στελέχη της Χαμάς!!!

Δε ντρέπεστε ρε...τι ειναι αυτά που βλέπουμε....



Ανύπαρκτη και αδύναμη η κοινωνία....
http://troktiko.blogspot.com

6 Ιαν 2009

Τι συμβαίνει με την ΑΕΚ;;;


Το ρολόι δείχνει πως ήρθε η ώρα για αλλαγή...



Παραιτήθηκε ο πρόεδρος της ΑΕΚ κ. Γ. Κιντής. Τι να συμβαίνει άραγε... εμείς στηρίζουμε την ομάδα αλλά μήπως κάτι δεν πάει καλά. Μήπως ήρθε η ώρα να μπουν και άλλα κεφάλαια...

Ως πότε... είμαστε στο 2009 και μάλλον πρέπει να αναβαθμίσουμε το ποδόσφαιρο... Γιατί κάποιοι δεν μιλάνε ξεκάθαρα για την κατάσταση που επικρατεί;;; Τουλάχιστον έτσι θα γνωρίζουμε και θα βοηθήσουμε την ομάδα...

Για να δούμε τι θα γίνει!!!

Ανέκδοτο

Ο Bush θύμα απαγωγής
Μια ομάδα 4 ατόμων σταματάει τα διερχόμενα στην Κηφισίας αυτοκίνητα. Σταματάνε ένα ταξί, κατεβάζει ο ταρίφας το τζάμι..
- Τι συμβαίνει ρε παιδιά;
- Ακουστέ είναι θέμα παγκόσμιας ειρήνης... έχουν απαγάγει τον Bush τρομοκράτες και ζητάνε λύτρα 100.000.000 $ για την απελευθέρωσή του... αλλιώς απειλούν ότι θα τον λούσουν με βενζίνη και θα του βάλουν φωτιά... όπως καταλαβαίνετε είμαστε αναγκασμένοι να κάνουμε έρανο..
Έκπληκτος ο ταρίφας ρωτάει... "καλά ρε παιδιά", να δώσω ...συνήθως πόσα δίνουν οι υπόλοιποι;
-Απο 5 λίτρα και πάνω!!

Μπορείτε να ψηφίσετε...

Σας παρακαλούμε πολύ να ψηφίσετε στις φόρμες που υπάρχουν δεξιά στο Blog , ειδικότερα για το θέμα της παιδείας παρόλο που έχουν εκφραστεί παλαιότερα πολλές απόψεις.
Επίσης μπορείτε να στείλετε τις απόψεις σας για δημοσίευση στο mail μας toblogtoufititi@gmail.com .
Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το Blog προάγει την ελεύθερη διακίνηση ιδεών!!!

Η διείσδυση του Ίντερνετ στην Ελλάδα συνεχίζεται με αμείωτους ρυθμούς.

Η διείσδυσή του internet στην Ελλάδα ξεπερνά πλέον το 40% του καλυπτόμενου πληθυσμού και εξακολουθεί να αυξάνεται σε όλες ανεξαιρέτως τις υποομάδες κοινού!Στο συμπέρασμα αυτό καταλήγει η έρευνα WEB ID της Focus Bari για τη χρήση του Διαδικτύου στην Ελλάδα.Εντυπωσιακό παραμένει το ποσοστό χρήσης του internet στις νεαρές ηλικίες, με σχεδόν 8 στους 10 έφηβους να δηλώνουν ότι το χρησιμοποιούν αυτό τον καιρό. Πολύ υψηλά ποσοστά χρήσης του διαδικτύου εμφανίζουν και οι ηλικίες 18-24 ετών και 25-34 ετών (71% και 55%, αντίστοιχα). Διαρκώς αυξανόμενη (αλλά σε μικρότερο βαθμό) είναι η διείσδυση του διαδικτύου και στις μεγαλύτερες ηλικίες.Οι... νεαρές ηλικίες (13-24 ετών), παρόλο που εμφανίζουν υψηλό βαθμό χρήσης, δεν χρησιμοποιούν το internet καθημερινά αλλά 1-3 φορές την εβδομάδα, η δε χρήση πραγματοποιείται κυρίως από το σχολείο/ σχολή ή τα internet café.Οι μεγαλύτερες ηλικίες (από 25 ετών και άνω), χρησιμοποιούν το internet καθημερινά, με κύριους χώρους χρήσης το σπίτι και την εργασία.Οι κύριοι λόγοι χρήσης του Internet είναι η αναζήτηση πληροφοριών για ψυχαγωγία/ διασκέδαση, επαγγελματικά θέματα και ειδήσεις και η ανταλλαγή e-mail.H έρευνα WEB ID διεξάγεται από την εταιρία Focus Bari από το 1995 και από το 2007 υπό την αιγίδα του Παρατηρητηρίου για την Κοινωνία της Πληροφορίας.Η Focus Bari, μέσω της WEB ID, εκπροσωπεί την Ελλάδα στην ετήσια έκθεση αποτελεσμάτων για το INTERNET που εκδίδει σε παγκόσμιο επίπεδο η AG.MA Industry Committee.Τέλος, η Focus Bari είναι ενεργό μέλος του Internet Advertising Bureau Hellas (IAB Hellas) και συμμετέχει στην Επιτροπή Μέτρησης Επισκεψιμότητας του Internet.

Εκτακτο...

Αυτή η κα. Μ. Ξενογιανακοπούλου που δεν σας άφηνε να μιλήσετε κ. Π. Ψωμιάδη στην εκπομπή του κ. Αυτιά(5/1)... απαράδεκτη...νομίζει πως έτσι θα καταφέρει κάτι!!!
Αγένεια!!!
Επείγον... Παρακαλούνται οι κουκουλοφόροι που συμμετείχαν στα γεγονότα της Αθήνας να μεταβούν επειγόντως στη Μέση Ανατολή διότι ένστολοι σκοτώνουν παιδιά κάθε ηλικίας...!

Πρόταση Ψωμιάδη"δώστε στους φτωχούς πιστωτικές κάρτες"

Όλα καλά κ. Ψωμιάδη αλλά αυτό που είπατε στην εκπομπή του Αυτιά(5/1) ήταν λίγο....τι λέτε!!!
Να δώσει η κυβέρνηση πιστωτικές κάρτες... εμείς προτίνουμε να τους δώσουνε δάνεια σε ελβετικό Φράγκο ;-) !!!

Μήπως είναι καλύτερα να προτίνετε να τους δώσουνε δουλειά;;;

Γιατί όχι δουλειά στην καθαριότητα, ή ακόμα και στη συλογη ανακυκλώσιμων αντικειμένων. Για παράδειγμα ένας άστεγος θα μπορούσε να μαζεύει ανακυκλώσιμα υλικά, να τα παραδίδει σε κάποιο κέντρο και έτσι να λαμβάνει τα αντίστοιχα χρήματα!!!

Ειδικά στην όμορφη Θεσσαλονίκη όπου τους κάδους ανακύκλωσης τους ψάχνει κανείς και όχι μόνο αλλά στα περισσότερα μέρη της χώρας μας!


Με εκτίμηση "φοιτητής"

Κρίσιμες οι κάλπες του Ιουνίου

Του ΚΩΣΤΑ ΜΠΟΤΟΠΟΥΛΟΥ*

Οι περισσότεροι γνωρίζουμε ότι τη χρονιά που αρχίζει θα έχουμε ευρωπαϊκές εκλογές με αυτονόητη σημασία ως προς το συσχετισμό δυνάμεων -εντός κι εκτός οργάνων Ευρωπαϊκής Ενωσης.
Πόσοι όμως έχουν αντιληφθεί ότι το 2009 θα είναι, όπως και να έρθουν τα πράγματα, κυριολεκτικά χρονιά επιβίωσης -ή μη- μιας κάποιας ιδέας περί Ευρώπης; Στ' αλήθεια, το τριπλό στοίχημα που έχουμε μπροστά μας -θεσμικό, πολιτικό, ψυχολογικό, σε εποχή μάλιστα όλο και βαθύτερης διεθνούς κρίσης, δικαιολογεί τέτοιου μεγέθους αγωνία.Α Στο θεσμικό κατ' αρχάς πεδίο, το 2009 είναι η χρονιά που θα μάθουμε οριστικά ποια θα είναι η τύχη της Συνθήκης της Λισαβόνας και κατ' επέκταση του πρωτοφανούς σε ενωσιακό επίπεδο «συνταγματικού» εγχειρήματος που ξεκίνησε μαζί με αυτόν τον αιώνα. Ολα δείχνουν ότι οι Ιρλανδοί θα ξαναψηφίσουν για το κείμενο που απέρριψαν τον Ιούνιο του 2008 -αλλά αυτό δεν είναι παρά η μισή ιστορία.
*Πρώτον γιατί το αποτέλεσμα κάθε άλλο παρά μπορεί να προδικαστεί -κόντρα στις διαβεβαιώσεις της αδύναμης ιρλανδικής κυβέρνησης, τη συνειδητοποίηση, από σημαντικό τμήμα της κοινής γνώμης, του τι σημαίνει να γίνεσαι ξαφνικά παρίας στο εσωτερικό ενός ισχυρού ομίλου, τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης, που ωθούν κι αυτές σε αναζήτηση προστασίας. Οι αντιστάσεις ενός είδους εθνικής «περηφάνιας» είναι ακόμα ισχυρές, πόσο μάλλον όταν πατούν σε μια λαϊκή ετυμηγορία που δεν προοριζόταν να είναι προσωρινή, και όταν έχουν για σπόνσορα το πολύ βαθύ -και άγνωστης προέλευσης- πορτοφόλι ενός κυρίου Γκάνλεϊ που χτίζει έτσι το προφίλ ενός νέου -και δυστυχώς εξαγώγιμου- είδους λαϊκιστή ηγέτη.
*Αλλά και να κερδηθεί το δεύτερο δημοψήφισμα, πράγμα που -ας το τολμήσουμε- είναι το πιο πιθανό (όπως πιο πιθανό βέβαια φαινόταν, ακόμα και δέκα μέρες πριν από τη διεξαγωγή του, να κερδηθεί και το πρώτο), και πάλι το θεσμικό μέλλον της Ενωσης δεν θα έχει αυτόματα γείρει προς τη μεριά της πολιτικής εμβάθυνσης.
*Αφ' ενός γιατί το δημοψήφισμα κατά πάσα πιθανότητα θα λάβει χώρα μετά τις ευρωεκλογές του Ιουνίου, έτσι ώστε να έχουμε το πρωτοφανές σχήμα μια βουλευτική περίοδος στη ζωή της Ευρωπαϊκής Ενωσης να αρχίζει υπό το κράτος ενός νομικού καθεστώτος (της Συνθήκης της Νίκαιας), το οποίο προορίζεται να αντικατασταθεί σχεδόν αμέσως από ένα άλλο (τη Συνθήκη της Λισαβόνας, εφόσον οι Ιρλανδοί πουν το πολυπόθητο όσο και ψυχαναγκαστικό «ναι»). Η μετάβαση από το ένα καθεστώς στο άλλο, η επιλογή των προσώπων και ο συσχετισμός αρμοδιοτήτων και αξιωμάτων δεν θα είναι διόλου απλή υπόθεση για μια Ευρώπη που είχε, σε αυτά τουλάχιστον τα ζητήματα, συνηθίσει να λειτουργεί με τον αυτόματο πιλότο.
*Αφετέρου -και αυτό είναι το σκοτεινό και ελάχιστα συζητημένο κομμάτι της επιφανειακά λαμπερής κληρονομιάς του υπερδραστήριου κυρίου Σαρκοζί-, για να «κλείσει» τη συμφωνία της ιρλανδικής κυβέρνησης για διεξαγωγή δεύτερου δημοψηφίσματος η γαλλική προεδρία, με πολλή ευκολία και άλλη τόση θεσμική ελαφρότητα, άφησε να εκπέσει ένα σημαντικό στοιχείο του συστήματος της Λισαβόνας: η πρόβλεψη ότι, σταδιακά, ο αριθμός των μελών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής θα πάψει να ταυτίζεται με τον αριθμό των κρατών-μελών.Πέρα από το ότι συνιστά μια νίκη της λογικής των «εθνικών» διεκδικήσεων έναντι της αποτελεσματικότερης υπερεθνικής λειτουργίας των θεσμών της Ενωσης (αμφίβολης μάλιστα πρακτικής αξίας υποχώρηση, αφού τίποτα δεν εγγυάται ότι η γνώση ότι δεν θα «χάσουν» τον επίτροπό τους θα κάνει τους Ιρλανδούς να ψηφίσουν αναφανδόν «ναι» στη Συνθήκη), η απρόβλεπτη αυτή αλλαγή είναι πολύ πιθανό να θέσει εκποδών -πριν ακόμα τεθεί σε εφαρμογή- την ήδη δύσκολα κατακτημένη ισορροπία της νέας Συνθήκης.Β Σε πολιτικό και ψυχολογικό επίπεδο -αυτά τα δύο, για να έχουν νόημα, πρέπει να πηγαίνουν μαζί- τα πράγματα φαίνονται πιο απλά, αλλά το βουνό είναι, ακόμη πιο απόκρημνο. Το στοίχημα της συμμετοχής στις ευρωεκλογές του Ιουνίου δεν είναι αριθμητικό αλλά ποιοτικό. Το ίδιο και η σύνθεση της νέας Επιτροπής και του νέου Κοινοβουλίου. Αποδέκτης εδώ δεν είναι οι θεσμοί αλλά οι πολίτες της Ενωσης. Για να μεγαλώσει (αλλά, κυρίως, για να έχει αξία) η συμμετοχή θα πρέπει οι πολιτικοί στις Βρυξέλλες και στις χώρες-μέλη να κάνουν το βήμα να εξηγήσουν τι διακυβεύεται -ούτε λίγο ούτε πολύ η επιβεβαίωση της στασιμότητας ή το άνοιγμα μιας νέας σελίδας- και να μην αφεθούν στην ευκολία της εθνικής και πρόχειρης καμπάνιας. Για να έχει δε νόημα η ιδέα -και η εικόνα- της «νέας σελίδας» θα πρέπει τα νέα ευρωπαϊκά όργανα να στελεχωθούν -από την πρώτη μέρα, και πάλι με επεξήγηση προς τους πολίτες- με πρόσωπα όσο το δυνατό πιο απομακρυσμένα από το μοντέλο του συγκαταβατικού, ψευδο-συναινετικού και πολιτικά ανύπαρκτου κυρίου Μπαρόζο.
*Ειδικά δε για το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον να δούμε σε ποιο βαθμό η ξαφνική, λόγω κρίσης, επανανομιμοποίηση του σοσιαλδημοκρατικού μείγματος πολιτικής θα αντικαθρεφτιστεί στο αποτέλεσμα από τις κάλπες. Κάθοδος στους πολίτες, ενσάρκωση των νέων θεσμών μέσα από μια πραγματική ανανέωση προσώπων, αξιοποίηση της κρίσης για ένα νέο πολιτικό ξεκίνημα. Θα τολμήσουμε; Αν δεν το κάνουμε μπορεί το 2009 να περάσει στην Ιστορία ως η αρχή του ευρωπαϊκού τέλους.

Συνεχίζουμε ακάθεκτα!!!

Έπειτα από ολιγοήμερο πάγωμα του blog νομίζουμε ότι ήρθε η ώρα να συνεχίσουμε ακάθεκτοι με θεματολογίες που μας απασχολούν! Επειδή όμως είναι αδύνατον να εκφράσουμε όλες τις απόψεις σας επισημαίνουμε πως είμαστε ανοιχτοί σε κάθε είδους άποψη/γνώμη/παρατήρηση, άλλωστε Blog = ελεύθερη διακίνηση ιδεών! Το mail μας είναι γνωστό toblogtoufititi@gmail.com
Φοιτητής